Un social media manager este o persoană cu studii în sfera marketingului digital, care se ocupă de prezența unei companii sau a unei persoane pe rețelele de socializare, complind profilurile campaniilor promovate cu informații autentice și utile unui public – țintă ales din timp. Acest specialist adaptează mesajul de marketing la diverse rețele de socializare, în conformitate cu stilul de comunicare și audiența – țintă a brandului promovat.
Ce face social media managerul pentru tine?
De asemenea, el concepe strategii de marketing, creează câte un plan editorial (text, video, imagini, GIF-uri) pentru fiecare canal de marketing ales, măsoară și planifică activitățile de promovare ale unui brand șu creează campanii publicitare. Social media managerul poate munci angajat într-o agenție de publicitate digitală sau poate îmbrățișa freelancing-ul.
Așadar, un social media manager inovează, generează idei creative și produce mereu conținut nou, măsurând constant rezultatele campaniilor lansate.
- Dar ce face el zilnic este să administreze conturile de social media a firmei la care lucrează pe baza strategiei pe care el a realizat-o.
- Mai exact el interacționează cu audiența, stabilește cât de aproape este brandul de publicul țintă, alege cum se manifestă caracterul firmei în cuvinte care să fie constant pe toate canalele.
- Creează conținut pentru mai multe platforme, în prealabil înainte face o selecție a platformelor potrivite pentru specificul afacerii, produselor și a clienților pentru că în funcție de vârsta clienților folosim platforme diferite.
- Monitorizează și analizează activitatea de marketing intern, dar și pe a concurenților.
- Planifică postările și stabilește calendarul evenimentelor.
- Programează postările pentru ore de impact maximal.
- Realizează un plan de creștere a afacerii prin prezența și activitatea sa pe social media. Planul conceput cuprinde obiective realiste și măsurabile.
- Măsoară, raportează rentabilitatea investiției și monitorizează constant rezultatele sponsorizării. Și multe altele.
Este nevoie de o astfel de persoană dacă nu chiar mai multe (depinde de mărimea și impactul companiei) pentru a maximiza și folosi tot potențialul pe care rețele sociale îl poate oferi unei compani.
În prezent, un procent important de clienți văd chestii publicitare online și consideră părerile și cumpărăturile online mai sigure și mai ușor de făcut așa că e nevoie ca fiecare firmă să știe cum să folosească în avantajul ei toate tool-urile pe care rețelele sociale le au pentru că așa se va produce creșterea companiei.
Iar pentru a ne asigura că acest proces de dezvoltare și creștere se produce eficient e nevoie de un expert care să organizeze tot ce înseamnă social media și livrarea imaginii companiei pe social media, toate astea fâcând înainte un plan sau o strategie conform cu tot ce are nevoie compania, clienții și mulți alți factori (public țintă, tipul de conținut, etc.).
Descarcă ebookul Checklist profil Instagram, Facebook care vinde pentru soloprenoare în 2025 creat special pentru tine!