Freelancing în 2022: ce merge pe timp de criză?

Nu este nimic surprinzător în faptul că în ultimii doi-trei ani ideea de a deveni freelancer a crescut exponențial în popularitate. De ce? Pentru că oamenii și-au dat seama că „a fi propriul șef” este mult mai practic și, de altfel, mult mai ușor de gestionat decât a lucra sub îndrumarea cuiva. A fi freelancer presupune, așadar, enorm de multe avantaje, însă și multă asumare.

În calitate de liber profesionist, independent, trebuie să muncești din greu pentru a-ți dezvolta afacerea, pentru a stabili și crea conexiuni excelente atât cu alți freelanceri, cât și cu clienții tăi. Doar așa poți obține rezultate și oportunități extraordinare. Însă deseori pot apărea probleme al căror impact poate fi seismic – amplifică provocările cu care te confrunți deja.

Pentru a merge la sigur și a evita cât mai mult astfel de situații în 2022, iată ce trebuie să faci.

1.      Stabilește-ți prioritățile și obiectivele

Într-adevăr, pot exista, în momentul de față, foarte multe motive care te îngrijorează. Ia o pauză, trage adânc aer în piept și gândește-te la ceea ce poți să controlezi și ceea ce nu. Acest lucru te va ajuta să eviți „zgomotul de fundal”, să te concentrezi mult mai mult asupra a ceea ce poți să faci și, implicit, să-ți menții afacerea funcțională. Astfel, îți vei spori încrederea în tine și stimula impulsul de a-ți pune în aplicare strategiile pentru atingerea obiectivelor.

2.      Concentrează-te pe online

În anumite crize sociale, cum ar fi pandemia prin care tocmai am trecut, evenimentele fizice și tranzacțiile care au loc față în față devin imposibile. În astfel de circumstanțe posibile, întrucât deja s-au întâmplat, mediul online se dovedește a fi nu doar salvator, dar și un stimulator excelent al vânzărilor și afacerilor cu comerț digital. Devino creativ și, astfel, vei reuși întotdeauna să-ți menții vânzările la cel mai înalt nivel, adoptând strategii bine gândite.

3.      Stabilește noi legături

Întotdeauna încearcă să te conectezi cu alți antreprenori, alte afaceri, și să le menții pe cele deja consolidate. Când faci acest lucru cu sinceritate și devotament, colaborările cu siguranță se vor traduce printr-un raport win-win echitabil. De asemenea, este vital să menții o legătură strânsă cu clienții pe care îi ai deja, conectându-te cu ei într-un mod real și onest. Asigură-te că mesajele tale sunt livrate pe un ton prietenos și că feedback-ul primit este mereu respectat.

4.      Brandul, portofoliul, website-ul

Aceste aspecte trebuie puse la punct în cea mai bună formă posibilă. De ce? Pentru că reprezintă cartea ta de vizită și, implicit, îți pun în valoare aptitudinile, skill-urile și imaginea. Este necesar să investești timp (și bani) în crearea unui portofoliu atractiv care să iasă în evidență pentru potențialii clienți. Website-ul este locul în care aceștia vor petrece foarte mult timp pentru a se documenta cu privire la produsele și serviciile pe care le oferi.

5.      Investește în afacere

În această privință, este evident faptul că trebuie să investești bani în afacerea ta, mai ales dacă ești la început. Poate nu vei avea parte, imediat, de rezultatele pe care ți le dorești, însă încetul cu încetul vei crește și vei ajunge la nivelul dorit. Apelează la oameni care să te ajute să-ți extinzi afacerea – un content writer, o persoană care să se ocupe de marketing, un web developer. Sinergia este esențială într-un astfel de domeniu, ajutând la dezvoltarea brandului.

În 2022 se poartă colaborarea. Freelancerii trebuie să se susțină, să creeze conexiuni durabile și consistente, să se ajute și să-și dea sfaturi. Până la urmă, este vorba despre a crea nu doar o nișă de activitate, ci despre a pune mână de la mână pentru a asigura oamenilor satisfacerea nevoilor și necesităților, în toate formele în care acestea se arată.