Ce este un content writer? Mai pe scurt

Te întrebi Ce este un content writer? Afli aici mai multe. Enjoy!

Ai auzit până acum de content writing? Te-ai întrebat vreodat ce este un content writer? Ei bine, eu m-am întrebat și am aflat răspunsul după ce am devenit unul. Pasiunea pentru scris mi-a călăuzit pașii încă de la început, de când am învățat să scriu și să citesc. La un moment dat, am reușit să îmi fac o profesie, un lifestyle din asta.

Ce este un content writer?

Content writer vine din engleză, de la scrierea de conținut. Mai pe larg, este persoana care creează conținut de tip text pentru mediul online. Dacă scrii pentru o revistă ești ziarist, editor, redactor, orice, dar nu content writer. Vorbim de content writeri doar pentru mediul online.

Content writerul este persoana care scrie articole de blog, descrieri de business, de produse, de persoane, tot felul de texte de obicei mai lungi decât o postare social media. Cu scopul de a informa, educa, partea luminoasă a marketingului digital.

Nu vinde nimic, doar prezintă, informează, oferă informații utile. Scopul său este de a aduce valoare în viața cititorilor săi, nu de a le vinde ceva. Pe termen lung, TU, drept cititor/vizitator al acelui site vei decide dacă vei cumpăra ce promovează el sau nu. Nu te forțează cu nimic.

Este acolo să creeze vizibilitate pentru brandul pe care îl promovează, îl ajută să devină mai vizibil în online, să aibă o reputație. ajută la creșterea awareness-ului acelei firme/companii, acelui brand.

Tot ceea ce face el, alături de SEO manager-ul, content managerul, copywriterul, graphic designerul de serviciu, face marketing digital, adică marketing în mediul digital. Promovare și reclamă cum ar zice unii, deși el nu folosește principii persuasive pentru a-ți băga ceva pe gât, a te face să scoți portofelul rapid.

Ce scrie de obicei un content writer?

Acest redactor digital scrie texte de minim 400 de cuvinte pe care le postează pe blogul clienților săi, advertoriale de postat pe site-uri similare cu ale clientului său, descrieri de produse/servicii, pagini de site etc.

De ce alte skill-uri complementare are nevoie?

De obicei, SEO este un skill care îl poate ajuta nu numai să facă o treabă mai bună, să ofere rezultate mai bune, dar ȘI să ceară prețuri mai mari clienților săi. Un pic de copywriting nu strică, un pic de design, măcar în Canva îl poate ajuta să scrie postări social media pentru clienții săi. Email marketing, FB sau Google ads nu strică nici ele. Depinde de fiecare cât de mult vrea să se implice în acest domeniu.

One-man-show nu este o idee bună, dar uneori clienții cer mai mult decât un text informativ. Depinde de fiecare cu cine alege să lucreze, ce vrea să facă, cât vrea să câștige etc.

Cât câștigă de obicei un content writer?

La un job fulltime salariul se încadrează undeva între 2500-5000 RON net. Ca freelancer, sky is the limit.

Pentru cine lucrează de obicei un content writer?

Cine are nevoie de content writing ai putea spune? Păi, oricine are o afacere sau vrea să promoveze și evident, să vândă ceva. Poate fi un business owner, administrator de afacere, un manager de agenție de marketing sau chiar un alt freelancer.

Că vinzi servicii de terapie cognitivă, coaching, mărgele colorate, cafea vrac/boabe, servicii dentare sau veterinare, uneori NU ai abilități de a scrie. Nici timp, nici energie sau chef să înveți. Atunci apelezi la cine face asta zilnic.

Îi explici de ce ai nevoie și el se ocupă. Dacă nici nu știi ce îți trebuie, poți să primești consultanță gratis din partea sa dacă alegi să lucrezi cu el. Rezultatele se văd pe termen lung, asta e clar. Să atragi oamenii potriviți ia timp. Cel puțin 6 luni, de regulă. Depinde de domeniu, de nișa ta, de modul în care te prezinți, cât de faimos ești, cât de deschis ești, dacă ai brand de business sau personal sau NU, și multe altele.

Nu există rețeta perfectă, dar există muncă, implicare, răbdare și curaj să încerci lucruri noi.

Spre ce alte profesii poate migra un content writer?

Copywritingul este de cele mai multe ori confundat cu content writingul pentru că sună aproape la fel. Copy înseamnă intenția de a vinde, adică scrii să convingi clienții potențiali să cumpere ce ai de oferit.

Textele sunt mai scurte, mai persuasive, folosesc principii de atragere a atenției și persuasiune, tehnici de storytelling și altele pentru a te face să îți dorești acel lucru. Să-l dorești, să nu mai reziști și să-l cumperi rapid cu teama că va dispărea și pierzi oferta/ocazia. Cam asta face un copy bun.

Apoi, dacă te atrage designul, poți deveni graphic designer și ai un avantaj: vii cu creativitatea în cuvinte la pachet. Poți să scrii și textele, ceea ce majoritatea designerilor, oricând de buni ar fi în profesia lor, nu pot face. Le lipsește acest software, cum îmi place mie să spun.

Poți deveni social media manager creând atât vizualurile pentru postări, cât și textele social media. E o mare oportunitate aici pentru că social media se tot extinde și se cere tot mai mult.

Dacă te atrag cifrele, rezultatele, poți gândi logic și structurat, poți face FB și Google ads. Uneori nici nu ai nevoie de un curs/o diplomă, ci poți învăța singur/ă, pe Youtube, Tik Tok sau din cursuri gratuite. Resurse există destule.

Avantajele content writingului față de alte profesii

Creativitate

Este o profesie creativă. Îți folosești tot ce știi. Tot ce ai citit poate să te ajute să exprimi ce vrei să spui, să induci, să arăți, să revelezi etc.

Libertate

Poți lucra oricând, de oriunde, pentru oricine și orice domeniu DACĂ ești freelancer. Atunci când ești un freelance content writer TU alegi absolut orice. Fiecare condiție a muncii tale, tot ce faci zi de zi, este ales de TINE: ai liber arbitru să îți decizi viața.

Dacă luni sau vineri nu vrei să lucrezi, este alegerea ta. Îți informezi clienții și asta e tot. Dacă după 3 nu vrei să mai răspunzi la telefon sau să nu ai meetinguri, you set the rules. Efectiv orice poate fi decis de tine. Cine nu este de acord cu regulile tale, este liber să plece.

Are balta pește! Destul pește, crede-mă! Alege cu cine lucrezi, cum lucrezi și ce o să faci în fiecare zi!

Autonomie

Se leagă cumva tot de libertate. Nu ai nevoie de mare supraveghere și faci totul pe cont propriu. Primești feedback de la client la final și asta e tot. Nu te urmărește cineva pas cu pas, să vadă cum și ce faci. Contează textul doar. Calitatea e esențială, originalitatea textelor tale.

Flexibilitate

Îți faci propriul program, alegi stilul de lucru, cu cine lucrezi, la ce proiecte lucrezi, de unde lucrezi, când vrei să fii sunat, dacă vrei să comunici prin telefon/Whatsapp/email/Facebook/Slack/Trello/Skype/Telegram sau porumbei călători.

Freelancer lifestyle – stil de viață de freelancer. Tu alegi absolut tot. Comunici clienților asta, dar tot TU ești cel care propune, explică, negociază. Puterea stă la tine.

Opțiuni suficiente

Tot ceea ce faci în scris poate fi folosit pentru a migra către profesii la fel de liberale, creative. Dacă ești introvert și descoperi că ai abilități de public speaking, poți deveni ușor public/motivational speaker, coach, trainer sau facilitator de cursuri, de exemplu.

Ai un avantaj față de alte persoane pentru că ai deja abilitățile de a-ți scrie cursul, a-l structura, a-l organiza, a-l face să arate bine într-un Word/PDF/PPT.

De ce am ales și aleg în fiecare zi să fiu content writer?

Pentru că este o experiență în sine. Cunosc oameni noi de la care am ce învăța, fiecare m-a crescut și educat în felul său, cresc ca om, ca profesionist cu fiecare nou client/proiect, fiecare provocare.

Pentru că este un stil de viață pe care îl ador. Am libertatea de a-mi stabili proprii termeni în absolut orice. Am o viață pe care o colorez în fiecare săptămână după cum vreau. Cel mai frumos proiect al meu: propriul program.

Pentru că am evoluat atât de mult pe plan personal încercând să evoluez pe plan profesional. Nicio altă profesie nu mi-ar fi lăsat timpul, energia sau banii să pot face asta. După 8 ore de full work, o oră de pauză și 2-3 ore de călătorit până la birou, ce chef/energie sau dorință de evoluție să mai ai?

Pentru că este o experiență în sine, o călătorie minunată care mă poartă spre meleaguri străine și de care mă bucur în fiecare zi!

Thank God I am a freelance content writer!

Ce este un content writer?

Un creator de frumos, un făuritor de vise pentru el și pentru ceilalți, un copil într-un corp de adult care se joacă mereu cu cuvintele, cu literele, cu metaforele, un visător, un poet, un artist, un pionier, un leader, un schimbător de destine, un profesionist și un OM în adevăratul sens al cuvântului.

De asta am ales să fiu content writer!

Rămânem conectați
Ultimele Articole