Termenul „SEO” reprezintă acronimul sintagmei Search Engine Optimization, care în traducere literară ar însemna „optimizare pentru motoarele de căutare”.

Cu alte cuvinte, SEO este tehnică prin intermediul căreia se promovează un anumit site, astfel încât acesta să avanseze în lista de rezultate a motoarelor de căutare.

În aceeași idee, tehnicile SEO, aplicate de persoane pregătite în acest domeniu, te pot ajuta să crești traficul organic și valabil al site-ului, astfel încât să atragi mai mulți potențiali clienți, deci să îți crești vânzările.

Ce fac persoanele care se ocupă cu optimizarea SEO?

Da, chiar există persoane care se ocupă cu tehnici de optimizare SEO. Ele au misiunea de a controla, prin tehnici specifice învățate de-a lungul timpului, nivelul de indexare al unui anumit site.

Cu alte cuvinte, ele se angajează în a crește specific traficul unui anumit website, întrucât este nevoie de un control viabil al acestui proces de creștere a vizibilității unui website în motoarele de căutare.

Poate ai crede că tot ce scrii online rămâne acolo și poate fi găsit de oricine, însă când vorbim de miliarde de site-uri, lucrurile se cam complică. De aceea, persoanele specialiste în SEO își cuantifică și pun în practică totalitatea cunoștințelor în domeniu prin aplicarea unor strategii documentate și integrarea acestora în dinamica evolutivă a unui website.

Cu alte cuvinte, procesul de optimizare SEO are drept scop sporirea traficului unui anumit site și creșterea acestuia în ierarhia rezultatelor motoarelor de căutare.

Care sunt metodele de optimizare SEO?

Tehnicile SEO implică un sistem de operații specifice de a căror concretizare se ocupă persoanele avizate în acest domeniu. În general, „magia SEO” nu este chiar pentru oricine, însă ar putea fi, deoarece presupune o pregătire anterioară temeinică în acest domeniu.

Multe persoane au învățat de la mentori sau alte persoane pe care deja le recomandă experiența în domeniu, deși există foarte multe informații disponibile online.

Cel mai bine este să asimilezi astfel de tehnici în urma susținerii unor cursuri de specializare în domeniu, susținute de persoane care știu despre ce vorbesc.

Pe scurt, persoanele care se ocupă cu optimizarea SEO au rolul de a „promova” prin metode cum ar fi folosirea unor anumite cuvinte și expresii cheie, utilizarea unor expresii într-un anumit fel și cu o poziționare specifică într-un articol, construirea unor link-uri speciale, scrierea cu atenție a titlurilor, eliminarea greșelilor de ortografie, prelucrarea imaginilor, dar și altele, website-ul pentru care lucrează.

Astfel de parametri sunt analizați de către algoritmul motorului de căutare și, în cele din urmă, pot duce la creșterea în ierarhie a site-ului respectiv.

Câte tipuri de optimizare SEO există?

Există două tipuri de optimizare și anume optimizare internă și optimizare externă. Amândouă reprezintă o formă specifică de promovare a unui website și presupun îndeplinirea unor criterii de domeniu care intră în recomandările echipei care se ocupă cu astfel de tehnici.

Optimizarea SEO se poate dovedi a fi vitală în ceea ce privește credibilitatea și popularitatea unui website. Nu este îndeajuns ca acesta să fie valabil și să aibă un domeniu web, ci trebuie și să fie căutat, mai mult decât atât, accesibil potențialilor clienți.

O echipă care să se ocupe cu optimizarea SEO, care să fie profesionistă, bine pregătită și cu experiență, recomandată de colaborări deja reușite și care să înțeleagă algoritmul de funcționare al indexări știind să aplice tehnicile specifice de domeniu, îți poate îmbunătăți deosebit de mult traficul website-ului pe care îl deții și te poate poziționa mult mai sus în lista de rezultate a motoarelor de căutare.

De ce ai nevoie de SEO?

O astfel de creștere doar prin intermediul tehnicilor de optimizare SEO, fără reclame plătite, se numește creștere organică, adică naturală, legală, white hat, admisă de Google. Alte practici mai neortodoxe intră la tehnicile black hat care sunt taxate de Google prin penalizări și derankări. Nimeni nu vrea penalizări din partea Google.

Dacă nu te pricepi să lucrezi la partea de SEO singur/ă, cel mai bine ar fi să apelezi la un expert sau la o agenție specializată pe servicii SEO.

SEO te ajută să primești trafic de pe motoarele de căutare, iar aceste vizite pe site se pot concretiza în conversii. De aceea, sunt atât de importante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *