Dacă nu știai, SEO are ca scop îmbunătățirea vizibilitatea unui site în rezultatele organice ale motoarelor de căutare.
Practic, ce face optimizare SEO pentru tine?
Cu ajutorul SEO site-ul nostru, produsul, articolul, etc. ajunge mai sus în rezultatele motoarelor de căutare, iar asta înseamnă că mai mulți oameni vor avea acces la ele și vor alege varianta noastră în defavoarea altora. Pe termen lung, această poziționare ce le oferă oamenilor rezolvarea problemei facil, ne aduce nouă clienți noi, deci profit.
Algoritmii decid care pagini sunt cele mai potrivite pentru căutarea respectivă, luând în considerare factori precum relevanța conținutului, autoritatea site-ului și experiența utilizatorului. În ochii lui Google, experiența utilizatorului este cea mai importantă. De aceea, este bine să scriem pentru un utilizator și nu pentru a păcăli algoritmul Google.
Practic, învățând aceste lucruri despre SEO ne gândim cum să ieșim în fața omului ce caută pe Google cu serviciile și produsele noastre. Dacă îi plac, va cumpăra de la noi, iar noi tocmai ce am făcut o vânzare cu 1-2-3 articole bine scrise, deci, investiție minimă.
Secretul optimizare SEO?
Nu avem nevoie de reclame pentru a vinde, ci de conținut care să ofere informație, rezolvare la probleme sau dileme și materiale gratuite cum ar fi webinarii, ebookuri.
Beneficiul este important pentru că poate crește fluxul constant de vizitatori pe site mai mult decât o postare pentru că dacă avem un text relevant pe site pentru ce caută oamenii când au nevoie (de exemplu caută air fryer bun și noi avem articol cu recomandări, dacă în titlul avem cuvinte cheie SEO ce plasează articolul în prima pagină de pe Google atunci vor citi mai mulți oameni articolul nostru cu fiecare căutare în plus despre acest produs).
Ceea ce ne interesează cel mai mult să știm este că:
- Cine caută pe Google are deja intenție de cumpărare, iar noi stăm la un pas de cardul lui.
- În 2025, SEO este mai relevant ca oricând. Așa că, scoate blogul de la naftalină și scrie pe el. Este cea mai accesibilă opțiune de a ajunge în fața oamenilor deciși să cumpere și să-și rezolve problema curentă.
Cu cât avem un site mai bine optimizat SEO, cu atât avem un brand mai puternic pe termen lung, ne clădim o anumită autoritate în ochii Google și a oamenilor care ne găsesc, dar mai ales… Avem șanse din ce în ce mai mari să vindem serviciile sau produsele noastre.
Practic, prin acest articol îți explic ce este SEO și ce știu EU despre el, dar pe terme lung, intenția mea este că tu să revii aici, să mă vezi drept o autoritate în domeniu și să cumperi pachete de articole de la mine. PRetty smart, right?
Cam aici este șmecheria. Schimb de energie.
Cum optimizezi site-ul?
Imagini – titluri cu cuvinte cheie relevante pentru domeniul tău
Pagini web – aceleași cuvinte cheie cu potențial de aur.
Articole de blog – idem.
Optimizarea vitezei de încărcare, vitezei pe mobil și desktop – aici este mai tehnic, apelezi la un programator.
De asemenea, faci research despre cuvintele cheie relevante pentru domeniul tău, optimizezi ce este de optimizat, analizezi, măsori rezultatele și creezi articole de blog, titluri de pagini web, titluri imagini fix pe cuvintele ce te interesează. Practic, ai claritate pe ce cuvinte cheie te focusezi și mergi laser direct la omul care reprezintă avatarul tău de client.
Ce altceva ai dori să știi despre SEO?
Te citesc în comentarii.
Cu drag,
Oana Păuna, content writer & social media manager pasionat de cuvinte.
PS: Descarcă ebookul Checklist profil Instagram, Facebook care vinde pentru soloprenoare în 2025 creat special pentru tine!