Las Fierbinți este un serial pe care mulți îl blamează ca fiind cel mai prost din istoria serialelor românești, dar mie mi se pare că o satiră mai mare ca asta nu există. Prezintă societatea de la țară cu toate bubele și bucuriile sale și ascunse sunt easy sales tips.
Toate scenele comice sau tragice, dar atât de românești. Caragiale a încercat același truc acum 100 ani: să îndrepte defecte de caracter prin comedie. Partea proastă este că am rămas doar la râs. Nu am mai schimbat nimic.
Easy sales tips din comunitatea românească
Prin scenarii bine puse la punct, actorii de aici încearcă același lucru. Ba se leagă de schimbările economice, ba de cele politice, o dau subtil să ne prindem. Unii doar râd și nu înțeleg nimic. Nu văd farmecul. Eu am găsit mai mult decât motive de râs aici.
Am analizat situația și am descoperit că introvertul din mine poate învăța trucuri de vânzări din anumite episoade. Așa că am analizat frumos, replicile din episodul în care Giani îi fură nevasta lui Brânzoi și nu mai știe cum să scape de ea. Factura la electricitate este destul de mare și săracul, sărmanul Giani, leneș și bun doar de gură, nu are cu ce plăti 2000 lei/lună.
Iată ce easy sales tips am descoperit (poate te ajută și pe tine):
- În primul rând, îl face curios. “Am o vorbă cu tine.”
- Setează cadrul întrebându-l dacă îi place de nevasta lui Brânzoi. Așa vede dacă are interes pentru ce o să-i ofere.
- Îl intrigă să spună despre concurența sa că e inferioară, alias Giani aici.
- Îi spune că are ceva deosebit de oferit, iar banii plătiți o să fie un mizilic.
- Îi prezintă beneficiile și faptul că o să fie greu de obținut pentru a-l face să-și dorească mult ce are de oferit. Dacă îi iese, până la primăvară face ce vrea cu ea.
- Îi tratează obiecțiile spunându-i că are el o combinație cu Brânzoi și îi explică de ce o să meargă totul. Minte despre concurență și îl face să-și dorească mai mult nevasta altuia.
- Îl întreabă dacă are o relație/colaborare cu altcineva pentru a lămuri situația.
- Secretul e ceva de ținut ascuns, ceva rar ce îi oferă doar LUI.
- Clientul final are nevoie de cineva serios să rezolve treaba.
- Lingușeală că Rață e cel mai tare din sat pe probleme sentimentale. El e reprezentantul rasei omenești, toată lumea îl laudă, toate femeile sunt leșinate după el.
- Concurentul actual, Giani, nu face treabă bună și e nevoie de el să salveze situația.
- Clientul final i-a dat reject, dar Bobiță l-a convins să-l accepte.
- Îl întreabă dacă e decis să facă treabă bună pentru a consolida colaborarea.
- Îi lasă impresia că nu-l forțează, dar mingea e la el.
- Nevasta lui Brânzoi e încântată de el, abia așteaptă să îl vadă. Dorința produsului/serviciului pentru client. O altă mică manipulare care funcționează pentru a-l convinge să cumpere ideea.
- Plata e mică. Beneficiile sunt mari. El ar da și mai mult. Nevasta lui B îl vrea pe el neapărat.
- Ofertă limitată, se schimbă prețul și oferta.
- Beneficiul final, femeie la cheremul său. O ia acasă. Bobiță îl invidiază pentru ce a obținut: iar, fals beneficiu.
Cam asta am înțeles eu și o să folosesc în apelurile de vânzări cu potențialii mei clienți.